Categorized | Naša téma

Letné pneumatiky zlacneli o 5 %, ceny ovplyvňuje lacná ropa a oslabujúce euro

25. 03. 2015 - redakcia

Ceny letných pneumatík za uplynulý rok klesli, a to o 5,1 %. Priemerná cena v slovenských internetových obchodoch aktuálne predstavuje 111 eur. Poukazujú na to výsledky merania aplikácie Karsa Monitor, ktorá porovnáva ceny tovaru v e-shopoch. Cenu pneumatík ovplyvňuje prepad cien ropy, výraznejšie zlacňovanie však brzdí klesajúce euro.

Letné pneumatiky sú aktuálne najlacnejšie za uplynulých 12 mesiacov. Kým vlani v marci bola priemerná cena pneumatík všetkých rozmerov na úrovni 117 eur, tento rok je to o 6 eur menej. Slováci ale môžu kúpiť v e-shopoch štandardné obutie pre svoje vozidlo dokonca už od 152 eur. Cena letných pneumatík s rozmerom 195/65/r15 začína na 38 eur za kus. V prípade renomovaných značiek je rozpätie cien v spomínanom rozmere od 45 do 64 eur za kus. Vyplýva to z hĺbkovej analýzy aplikácie Karsa Monitor, ktorá monitoruje ceny produktov na internete.

„Šoféri, ktorí plánujú kúpiť nové pneumatiky pre svoj automobil, sa nemusia obávať nevýhodného nákupu. Ceny pneumatík v uplynulých mesiacoch klesli, a to naprieč všetkými značkami. Napríklad Barum v najpredávanejšom rozmere od novembra zlacnel o 2 eurá,“ uviedol Michal Ježek, riaditeľ Karsa Technologies, ktorá ponúka prevádzkovateľom e-shopov moderný cloudový nástroj Karsa Monitor pre porovnanie cien produktov v reálnom čase. „Z analýzy ročného vývoja cien v slovenských e-shopoch je jasné, že výrobcovia pneumatík tlačia ceny letného obutia dole a v prípade väčšiny značiek na trhu sú ceny najnižšie za ostatný rok,“ zdôraznil Ježek.

Na zlacňovanie pneumatík má vplyv najmä veľký prepad cien ropy, a to z čiastky 110 dolárov za barel na aktuálnu úroveň nižšiu ako 50 dolárov. A podľa odborníkov môže cena ropy aj naďalej klesať. Zároveň však na cenu pneumatík pôsobí oslabujúce euro, tento rok v marci sa dostal kurz eura voči americkému doláru na dvanásťročné minimum.

Cenovú politiku výrobcov pneumatík výrazne ovplyvňuje tiež konkurenčný boj. Tradičné značky sa totiž snažia obmedziť nárast predaja lacných čínskych pneumatík. „V uplynulých rokov sa v Európe zvýšil dopyt po čínskych pneumatikách, ktoré oslovujú zákazníkov len nízkou cenou, nie však kvalitou. Zavedení výrobcovia chcú proti tomuto trendu bojovať a znižujú ceny nielen svojich TOP značiek, ale aj lacnejších alternatív. Príkladom môže byť francúzsky výrobca Michelin, vlastniaci ekonomický Kormoran, teda finančne dostupné pneumatiky dobrej kvality,“ upozornil na nový trend Vojtěch Schwangmaier, riaditeľ e-shopu E-pneumatiky.sk, ktorý je popredným internetovým predajcom pneumatík na slovenskom trhu. „V rámci letných pneumatík preto v prípade prémiových značiek dochádza k zníženiu cien, v prípade Michelinu dokonca až o 5,5 %, doplnil Schwangmaier.

Okomentujte článok

Pre komentovanie musíte byť prihlásený

Rubriky

Archiv

best university essay writing service